Logopeda
Witam serdecznie,
Nazywam się Elżbieta Chmielecka-Wróbel. Z wykształcenia jestem pedagogiem społecznym, studia ukończyłam w Mazowieckiej Wyższej Szkole Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu.
W trakcie trwania studiów i przez pewien czas po ich zakończeniu pracowałam jako redaktor serwisów informacyjnych i regionalnych w Radio Niepokalanów. Kolejnym miejscem pracy stał się dla mnie Dom Pomocy Społecznej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, w którym pracowałam początkowo jako opiekun a później pracownik kulturalno- oświatowy.
Od 1 września 2004 roku zawodowo związana jestem ze Szkołą Podstawową nr 1 w Błoniu.
W 2009 roku ukończyłam Podyplomowe Studium Logopedii i Pragmatyki Komunikacyjnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Jestem członkiem Polskiego Związku Logopedów.
Godziny pracy:
Poniedziałek | 11:30 – 16:00 |
Wtorek | 11:30 – 15:30 |
Środa | 8:00 – 15:30 |
Czwartek | 10:30 – 15:30 |
Piątek | 8:30 – 14:30 |
Kursy
Plan pracy logopedy szkolnego na rok szkolny 2019/2020
ZADANIA | FORMY REALIZACJI | TERMINY |
1. Prace organizacyjne | przygotowanie gabinetu do prowadzenia terapii. | 5 września |
2. Badania przesiewowe | przeprowadzenie badań przesiewowych w klasach pierwszych, ocenianie stanu mowy uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w ubiegłym roku szkolnym oraz uczniów przyjętych do naszej szkoły w bieżącym roku szkolnym. | wrzesień |
3. Diagnozowanie logopedyczna | badanie uczniów wyłonionych w drodze badań przesiewowych w klasach pierwszych, uczniów z klas II-VII rozpoczynających naukę w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym w zakresie: | wrzesień |
rozumienia i odbierania mowy, | ||
badania budowy i motoryki narządów mowy, | ||
oceny czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy, | ||
słuchu fonematycznego, | ||
kinestezji artykulacyjnej, | ||
pamięci słuchowej, | ||
oceny artykulacji, | ||
słuchu fizycznego, | ||
analizy i syntezy głoskowej, | ||
ocena i interpretacja wyników badań oraz sformułowanie wskazań, | ||
udostępnienie wyników badań zainteresowanym (rodzicom, nauczycielom). | ||
4. Organizacja terapii logopedycznej | opracowanie indywidualnych planów terapii. | wrzesień |
opracowanie tygodniowego planu zajęć logopedycznych. | ||
zebranie danych i zaprowadzenie dziennika. | ||
analiza dokumentów szkolnych opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. | ||
na bieżąco | ||
5. Prowadzenie terapii logopedycznej w celu: | 1. wyrównywania deficytów w zakresie motoryki narządów mowy: | cały rok |
usprawnianie aparatu artykulacyjnego, | ||
usprawnianie funkcji oddechowo-fonacyjnych, | ||
usprawnianie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy. | ||
2. nauki prawidłowej artykulacji zaburzonych głosek i automatyzacji w zakresie ich poprawnej wymowy: | ||
wywołanie i utrwalanie w izolacji, sylabach, wyrażeniach, zdaniach prawidłowej artykulacji, | ||
utrwalanie poprawnej wymowy w mowie spontanicznej – wypracowanie umiejętności autokontroli i autokorekcji. | ||
3. likwidowanie skutków zaburzeń w rozwoju mowy: | ||
wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, | ||
usprawnianie słuchu fonematycznego, | ||
doskonalenie składni i fleksji, | ||
ćwiczenie płynności mowy, | ||
zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do pracy w domu. | ||
6. Podejmowanie działań profilaktycznych | opracowywanie i umieszczanie na stronie internetowej i w prasie lokalnej artykułów oraz materiałów profilaktycznych i edukacyjnych, | cały rok |
zachęcanie rodziców do udziału razem z dziećmi w zajęciach. | ||
7. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy logopedycznej | analizowanie trudnych przypadków w ścisłej współpracy z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami przedmiotowymi, wychowawcami, | na bieżąco |
analiza problemu (rozmowy z uczniami, nauczycielami i rodzicami, | ||
przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, obserwacje uczniów), | ||
prowadzenie doradztwa logopedycznego wspieranie i udzielanie porad podczas rozmów indywidualnych z rodzicami i nauczycielami, | ||
kierowanie uczniów w zależności od potrzeb do specjalistów z zakresu laryngologii, foniatrii, ortodoncji, stomatologii i w razie konieczności neurologii. | ||
8. Samokształcenie logopedy szkolnego | udział w konferencjach, szkoleniach, kursach doskonalących. | cały rok |
9. Zajęcia dodatkowe | zorganizowanie Gminnego Recytatorskiego Konkursu Logopedycznego. | cały rok |