Logopeda

Witam serdecznie,

Nazywam się Elżbieta Chmielecka-Wróbel. Z wykształcenia jestem pedagogiem społecznym, studia ukończyłam w Mazowieckiej Wyższej Szkole Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu.

W trakcie trwania studiów i przez pewien czas po ich zakończeniu pracowałam jako redaktor serwisów informacyjnych i regionalnych w Radio Niepokalanów. Kolejnym miejscem pracy stał się dla mnie Dom Pomocy Społecznej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, w którym pracowałam początkowo jako opiekun a później pracownik kulturalno- oświatowy.

Od 1 września 2004 roku zawodowo związana jestem ze Szkołą Podstawową nr 1 w Błoniu.

W 2009 roku ukończyłam Podyplomowe Studium Logopedii i Pragmatyki Komunikacyjnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.

Jestem członkiem Polskiego Związku Logopedów.

 

Kursy
Kursy:
  • Grafika komputerowa,
  • Trening Zastępowania Agresji (ART),
  • Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną ( z zastosowaniem autorskich metod: Kwestionariusza Cooperów do Oceny Jąkania i kompleksowego Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających Się). Stopień drugi-praktyczny.
  • “Nauczanie na odległość”- wykorzystywanie platformy Moodle w nauczaniu.
  • Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną ( z zastosowaniem autorskich metod: Kwestionariusza Cooperów do Oceny Jąkania i kompleksowego Zmodyfikowanego Programu Psychofizjologicznej Terapii Jąkających Się). Stopień pierwszy-teoretyczny.
  • “Trening Pewności Siebie”. Program wsparcia dla dzieci ofiar przemocy rówieśniczej.
  • Teatr szkolny techniki teatralne i darmowe w pracy z dziećmi i młodzieżą. Kurs pierwszego stopnia.
Szkolenia:
  • Tworzenie interaktywnych pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem narzędzi Web 2.0
  • Masaż w terapii logopedycznej,
  • Stymulacja rozwoju mowy i języka u dziecka z opóźnionym rozwojem mowy,
  • Promocja szkoły w środowisku lokalnym,
  • Rodzice uczniów ze specyficznymi potrzebami-komunikacja sprzyjająca współpracy,
  • Efektywna współpraca z nauczycielami i rodzicami dziecka jąkającego się,
  • Kryzys. Szybkie reagowanie. Pomoc w sytuacjach trudnych,
  • Wykorzystanie elementów metody werbo-tonalnej w rozwoju językowym dzieci,
  • Jąkanie wczesnodziecięce,
  • Kinezjologia edukacyjna,
  • Ruch, muzyka, teatr i zabawa w edukacji i terapii pedagogicznej,
  • “Wartości życia”- program wychowawczo-profilaktyczny dla dzieci i młodzieży,
  • Elementy muzykoterapii w praktyce pedagogicznej,
  • Socjoterapia w pracy z dziećmi z zachowaniami problemowymi.
  • Regulatory funkcji MFS-nowe trendy w diagnostyce i leczeniu zaburzeń zgryzu i mowy.
Konferencje naukowe:
  • I Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna „Logopedia w praktyce”,
  • Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna “Jąkanie wyzwaniem terapeutycznym dla jąkających się i nie tylko”,
  • Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna “Wczesna interwencja logopedyczna”
  • V Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna. Metody diagnozowania i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami autystycznymi i z Zespołem Aspergera.
Certyfikaty:
  • Terapeuta dzieci jąkających się,
  • Trener TUS – terapia grupowa i indywidualna dzieci ze spektrum autyzmu,
  • Certyfikat Zawodowy wydany przez Polski Związek Logopedów.
Plan pracy logopedy szkolnego na rok szkolny 2017/2018
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY
1. Prace organizacyjne przygotowanie gabinetu do prowadzenia terapii. 5 września
2. Badania przesiewowe przeprowadzenie badań przesiewowych w klasach pierwszych, ocenianie stanu mowy uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w ubiegłym roku szkolnym oraz uczniów przyjętych do naszej szkoły w bieżącym roku szkolnym. wrzesień
3. Diagnozowanie logopedyczna badanie uczniów wyłonionych w drodze badań przesiewowych w klasach pierwszych, uczniów z klas II-VII rozpoczynających naukę w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym w zakresie: wrzesień
rozumienia i odbierania mowy,
badania budowy i motoryki narządów mowy,
oceny czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
słuchu fonematycznego,
kinestezji artykulacyjnej,
pamięci słuchowej,
oceny artykulacji,
słuchu fizycznego,
analizy i syntezy głoskowej,
ocena i interpretacja wyników badań oraz sformułowanie wskazań,
udostępnienie wyników badań zainteresowanym (rodzicom, nauczycielom).
4. Organizacja terapii logopedycznej opracowanie indywidualnych planów terapii. wrzesień
opracowanie tygodniowego planu zajęć logopedycznych.
zebranie danych i zaprowadzenie dziennika.
analiza dokumentów szkolnych opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
na bieżąco
5. Prowadzenie terapii logopedycznej w celu: 1. wyrównywania deficytów w zakresie motoryki narządów mowy: cały rok
usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
usprawnianie funkcji oddechowo-fonacyjnych,
usprawnianie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy.
2. nauki prawidłowej artykulacji zaburzonych głosek i automatyzacji w zakresie ich poprawnej wymowy:
wywołanie i utrwalanie w izolacji, sylabach, wyrażeniach, zdaniach prawidłowej artykulacji,
utrwalanie poprawnej wymowy w mowie spontanicznej – wypracowanie umiejętności autokontroli i autokorekcji.
3. likwidowanie skutków zaburzeń w rozwoju mowy:
wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego,
usprawnianie słuchu fonematycznego,
doskonalenie składni i fleksji,
ćwiczenie płynności mowy,
zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do pracy w domu.
6. Podejmowanie działań profilaktycznych opracowywanie i umieszczanie na stronie internetowej i w prasie lokalnej artykułów oraz materiałów profilaktycznych i edukacyjnych, cały rok
zachęcanie rodziców do udziału razem z dziećmi w zajęciach.
7. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy logopedycznej analizowanie trudnych przypadków w ścisłej współpracy z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami przedmiotowymi, wychowawcami, na bieżąco
analiza problemu (rozmowy z uczniami, nauczycielami i rodzicami,
przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, obserwacje uczniów),
prowadzenie doradztwa logopedycznego wspieranie i udzielanie porad podczas rozmów indywidualnych z rodzicami i nauczycielami,
kierowanie uczniów w zależności od potrzeb do specjalistów z zakresu laryngologii, foniatrii, ortodoncji, stomatologii i w razie konieczności neurologii.
8. Samokształcenie logopedy szkolnego udział w konferencjach, szkoleniach, kursach doskonalących. cały rok
9. Zajęcia dodatkowe zorganizowanie Gminnego Recytatorskiego Konkursu Logopedycznego. cały rok