Logopeda

Witam serdecznie,

Nazywam się Maria Jagiełło. Studia magisterskie ukończyłam na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna na Uniwersytecie Warszawskim. Doświadczenie zawodowe zdobywałam uczestnicząc zarówno w licznych praktykach studenckich, m.in. w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym, w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, a także podczas późniejszej pracy w żłobkach i przedszkolu integracyjnym. Nieustannie staram się poszerzać swoją wiedzę, dlatego uczestniczę w licznych kursach i szkoleniach z zakresu logopedii oraz pedagogiki. Obecnie rozpoczęłam studia podyplomowe z zakresu neurologopedii.

 

Godziny pracy:

Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Kursy

Ukończone kursy/ szkolenia/ webinary:

  1. „ Logorytmika- ruch słuch słowo ”,
  2. „ Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, diagnoza- terapia- masaż ”,
  3. „ Efektywne postępowanie w przypadku sygmatyzmu właściwego (wymowa międzyzębowa, sygmatyzm boczny, przyzębowy itd.) ”,
  4. „ Wolisz zjeść półkę czy bułkę? Mowa bezdźwięczna- istota zaburzenia i terapia ”,
  5. „ Masaż logopedyczny od podstaw- podejście praktyczne ”,
  6. „ Terapia zdalna w praktyce ”
  7. „ Gadaj zdrów! Emisja i higiena głosu w pracy trenera, logopedy i nauczyciela ”,
  8. „ Diagnoza logopedyczna w praktyce- schemat dobrej diagnozy ”,
  9. „ Ankyloglossia u dzieci ”,
  10. „ Portret współczesnego ucznia ”
    Plan pracy logopedy szkolnego na rok szkolny 2019/2020
    ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMINY
    1. Prace organizacyjne przygotowanie gabinetu do prowadzenia terapii. 5 września
    2. Badania przesiewowe przeprowadzenie badań przesiewowych w klasach pierwszych, ocenianie stanu mowy uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w ubiegłym roku szkolnym oraz uczniów przyjętych do naszej szkoły w bieżącym roku szkolnym. wrzesień
    3. Diagnozowanie logopedyczna badanie uczniów wyłonionych w drodze badań przesiewowych w klasach pierwszych, uczniów z klas II-VII rozpoczynających naukę w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym w zakresie: wrzesień
    rozumienia i odbierania mowy,
    badania budowy i motoryki narządów mowy,
    oceny czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
    słuchu fonematycznego,
    kinestezji artykulacyjnej,
    pamięci słuchowej,
    oceny artykulacji,
    słuchu fizycznego,
    analizy i syntezy głoskowej,
    ocena i interpretacja wyników badań oraz sformułowanie wskazań,
    udostępnienie wyników badań zainteresowanym (rodzicom, nauczycielom).
    4. Organizacja terapii logopedycznej opracowanie indywidualnych planów terapii. wrzesień
    opracowanie tygodniowego planu zajęć logopedycznych.
    zebranie danych i zaprowadzenie dziennika.
    analiza dokumentów szkolnych opinie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
    na bieżąco
    5. Prowadzenie terapii logopedycznej w celu: 1. wyrównywania deficytów w zakresie motoryki narządów mowy: cały rok
    usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
    usprawnianie funkcji oddechowo-fonacyjnych,
    usprawnianie czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy.
    2. nauki prawidłowej artykulacji zaburzonych głosek i automatyzacji w zakresie ich poprawnej wymowy:
    wywołanie i utrwalanie w izolacji, sylabach, wyrażeniach, zdaniach prawidłowej artykulacji,
    utrwalanie poprawnej wymowy w mowie spontanicznej – wypracowanie umiejętności autokontroli i autokorekcji.
    3. likwidowanie skutków zaburzeń w rozwoju mowy:
    wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego,
    usprawnianie słuchu fonematycznego,
    doskonalenie składni i fleksji,
    ćwiczenie płynności mowy,
    zaprowadzenie zeszytów zajęć logopedycznych z zaleceniami do pracy w domu.
    6. Podejmowanie działań profilaktycznych opracowywanie i umieszczanie na stronie internetowej i w prasie lokalnej artykułów oraz materiałów profilaktycznych i edukacyjnych, cały rok
    zachęcanie rodziców do udziału razem z dziećmi w zajęciach.
    7. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy logopedycznej analizowanie trudnych przypadków w ścisłej współpracy z pedagogiem szkolnym, psychologiem, nauczycielami przedmiotowymi, wychowawcami, na bieżąco
    analiza problemu (rozmowy z uczniami, nauczycielami i rodzicami,
    przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, obserwacje uczniów),
    prowadzenie doradztwa logopedycznego wspieranie i udzielanie porad podczas rozmów indywidualnych z rodzicami i nauczycielami,
    kierowanie uczniów w zależności od potrzeb do specjalistów z zakresu laryngologii, foniatrii, ortodoncji, stomatologii i w razie konieczności neurologii.
    8. Samokształcenie logopedy szkolnego udział w konferencjach, szkoleniach, kursach doskonalących. cały rok
    9. Zajęcia dodatkowe zorganizowanie Gminnego Recytatorskiego Konkursu Logopedycznego. cały rok